zaterdag 16 februari 2013

Olifanten hoodie

Ik ben op Facebook lid van een naaigroepje, waar enthouiaste naaimama's hun nieuwste naaicreaties kunnen posten. De hoodie is daar een heel populair naaisel.
Nadat ik tal van prachtige exemplaren zag passeren, begon het bij mij ook te kriebelen om er eentje te maken.
Ik zoch naar een patroontje in één van vele naaiboekjes die hier rondslingeren, maar ik vond er geen. Tot ik online een tip vond bij haar: neem het patroon van een t-shirt, het patroon van een kap en naai deze aan elkaar. Simpel!
In de Ottobre van 6/2012 vond ik zo'n 2 patroontjes en dit is het resultaat.



Het olifantenstofje kocht ik zo'n 2 jaar geleden bij Noeks, geloof ik. 

4 opmerkingen:

  1. wat een mooie trui! stoer, zo met capuchon en jeetje, wat een heerlijk stofje :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi moet je de nek van het t shirt aanpassen om de kap te doen passen?

    BeantwoordenVerwijderen